tisdag, juli 14, 2009

7 dagar

För 7 dagar sen föddes finaste sonen. 7 dagar av kärlek, kaos, kaffe, sömn och vakenhet i en enda villervalla.

I 7 dagar har jag också haft en total paus i att ens tänka på garn!

Men idag slog lusten till, jag var bara tvungen att ta fram en stickning för att liksom komma i balans med mig själv lite.

Så även om det händer omtumlande saker i mitt liv verkar alltså 7 dagar vara gränsen för garncelibat för mig.

Idag var det Zetor som fick sig några varvs uppmärksamhet på balkongen, där vi alla har vistats mycket idag, när värmen kommit tillbaka.

Jag har precis påbörjat nystan nummer 2 (av 2) av den fina ekologiska Pima-bomullen, och har hittills använt 1/4 av pärlorna jag har. Det är bra, för jag tänkte att de ska komma lite tätare när det närmar sig kanten.

Undrar just hur långt jag hunnit när det gått ytterligare 7 dagar.

10 kommentarer:

Maria sa...

Mysigt med en liten! :) Stickning är alltid balsam för själen och det är svårt att vara utan längre perioder! Jag hade en period i våras då jag inte hann med att sticka så mycket och man kommer liksom lite ur balans då!:) Men nu i sommar jobbar jag bort abstinensen ordentligt!
Hoppas ni mår fint!

VvW Design sa...

Grattis till en fin liten son!
Kram, Ann

Anonym sa...

Åhh, Anna han är ljuvlig!
Stickar på modeller till Ann-Marie Nilssons nya stickbok, som kommer i september, lagom till bokmässan. Den heter mössor, vantar och strumpor. Vi tar hem ullgarner från Östergötlands ullspinneri nu när Morjärv gått i konkurs. Kram Eva B. bergeva@telia.com

Pixi sa...

JAha då vet du det hur många dgr du kan klara dej utan GARN!! Ja det e nästan som ett beroende ,fast ett bra sådant säger jag till min familj! hehe!! Kraam =)

Mia sa...

Grattis till den nya familjemedlemmen! Kul att du redan hinner ta fram stickningen =)
Sköt om er!
H: Mia

Millbom sa...

GRATTIS! Åh vad mysigt med en liten bebis!!!

/J

Kristina sa...

Man vill ju vara i balans med sig själv, när man har ett sådant underbart litet knyte och jag håller med: Stickning gör en lugn i själen även om kaoset finns runtomkring. Men just här, just nu i stickstunden, blir man lugn.

rosalucia sa...

Tja, du hinner väl kanske två-tre varv närmaste sju dagarna...fniss...om du inte fått en riktig liten praktgosse som sover dygnet runt!!!????? Det kan man inte så noga veta från början...
GRATTIS i allafall; till GOSSEN och en ny tideräkning; före och efter. Härligt!!!!

LenaL sa...

En sån ljuvlig liten kille!

Zetor ser ut att bli kanonsnygg också.

Ha det så jättegott!

Bente sa...

grattis till sonen.Lite stickning går alltid att klämma in ,ett par va´rv här och där för att stilla lusten. Ett par fina nystan att klämma på det är allt som behövs. Ha det gott i sommarvärmen med familjen.