tisdag, november 13, 2007

Offentlig stickning x2


Vid ingången till Pressbyrån vid Lunds central kan man nu beskåda denna offentliga stickning. Det är första gången jag ser det i Lund. Vet inte vilka som står bakom det hela bara. Men fenomenet sprider sig!

Väl framme i Malmö var det stickkafé med Stickopp, denna gång med fint besök - svenskaustraliensiskan Biggan var och visade sina merinogarner i alla tänkbara färger. Härligt med så många färger. Själv är jag dock ganska enfärgad, möjligen kan jag sticka en kant eller nån detalj i en avvikande färg. Och just randigt är inte alls min grej. Men de här färgerna gav verkligen inspiration till att kombinera och leka med färgerna. Det är inte ofta jag kommer mig iväg på stickkafé, men det är ju faktiskt jätteroligt att prata garn och stickning med andra likasinnade. Anna-Karin, Åsa och Inger klappar garnerna.

3 kommentarer:

Kristina H sa...

Hej Anna! Kul att du börjat blogga, ska bli kul att följa dina projekt. Biggans garner ser häftiga ut.

Inger sa...

Mycket fina garner.Träffade Biggan på stickfest i väst på grötö.

Strumpstickan sa...

Kul med garn på stan!