måndag, december 31, 2007

Gott nytt stickår!

Garnet jag valt till mina Monkey-klubbsockor är enfärgat Opalgarn i den lila färgen som heter Viola.

Igår började jag och hann precis påbörja den fjärde mönsterrapporten. I mönstret står det att man ska upprepa mönstret i skaftet 6 gånger, men tittar man på bilderna i mönstret så är det faktiskt 7 upprepningar - och det ska jag också göra, för att få lite längre skaft. Hur gör ni?

Det är iallafall ett lätt och roligt mönster att ha som premiär-mönster i klubben - bra för att komma igång. Under året som gått har jag påbörjat tre par sockor (Pomatomus, Spiral boot och nu Monkey), men inte avslutat några än... harkel harkel. Nå, Spiralsockorna kategoriserar jag som WIP (work in progress, för er läsare som inte - än! - är sticknördar), men pomatomusarna i flammigt garn var ingen höjdare för min smak. Däremot var ju mönstret roligt, så jag hoppas lite på att det mönstret kommer i klubben senare, för jag vill gärna sticka dem i nåt fint enfärgat garn!

Hursomhelst, det kommande året ska förhoppningsvis innehålla ett antal (ja, minst ett par i kvartalet då, för man vill ju inte missa garnutlottningarna i klubben!) färdigstickade par sockor. Och en massa andra inspirerande stick- och virkprojekt förstås!
GOTT NYTT ÅR!

5 kommentarer:

Ingalill sa...

Å så fin färg! Klart att du bli färdig med en hel drös sockor under 2008. Du har ju startat så bra!
Garnutlottningar drar......... garn får man aldrig för mycket av eller hur?

Passar på att önska: Gott Nytt Stickår! och tackar för en fin blogg.

Hanna sa...

Hej,
Surfade runt och hittade din fina blogg. Sitter också och stickar på monkey, fast i Supersocke 100. Garnet är melerat och i färgerna brun, orange, röd, gul, samt vit som gemensam nämnare.
Är just nu på fjärde rapporten, precis som du.
Visst är den rolig att sticka?
Kram

miastick sa...

Gott nytt år! Monkey i lila ser finfint ut! Jag kommer att lägga till två rapporter tror jag, fick tips av en annan Anna som redan stickat dem. Gillar lite längre sockor.

Anna sa...

God fortsättning. Vilken vacker färg, kul att se dem stickas i enfärgat.

Anonym sa...

Jag hade gärna gjort fler rapporter också, men var osäker på hur mycket garn det skulle gå åt. Vill ju att det räcker. Nu inser jag att jag kommer att ha massor av garn över...