onsdag, april 09, 2008

Drömmar och abstinens

Det är faktiskt helt omöjligt att låta bli att pilla lite med min nya virkgaffel som jag köpte på symässan, trots att jag ordinerats vila för min onda handled.

Inte bara jag, utan även maken håller nu på att bli galen över min förtärande rastlöshet som är konsekvensen av stickförbudet!

Jag har nu därför börjat drömma om en stickmaskin! Den kan man väl snabbt och smidigt producera saker på med högerhanden, eller?!

Så om nån har en begagnad billig stickmaskin så räcker jag upp (högra) handen och anmäler härmed mitt intresse för att köpa den!


Hursomhelst, igår var jag tvungen att prova min nya "leksak" virkgaffeln. Hittade en enda bok på biblioteket om gaffelvirkning. Den har, som ni ser på bilden, ett antal år på nacken. Men jag har förstått principen nu iallafall. Sen kan man kika in t.ex. hos Anna som har gjort fina saker med gaffelvirkade detaljer.

Jag fick såklart lite mer ont i handen fast jag bara provvirkade pytteliten stund. Ajabaja. Men det var ett nödvändigt ont - bokstavligen! - för att inte helt förlora min mentala hälsa. Jag är beroende av garnkontakt - det räcker inte att bara drömma!

Slutligen ett musiktips, som omväxling! Jag är helt drabbad av Sofia Jannok och hennes fantastiska röst och musik. Lyssna!

4 kommentarer:

Anna sa...

Så kul att du testar gaffelvirkning! Håller på som bäst att göra mönster som innehåller just det. Gillar det verkligen, kul med något annorlunda. Hoppas verkligen att du blir bättre i din hand snart! Jag är också på jakt efter en stickmaskin och kanske har jag fått napp. Tänk så vi ska sticka då! Med enhandsgrepp!

mammamia sa...

Hej hej!!!
Jag var oxå på symässan på lördagen o gjorde huuur många fynd som helst! Frågan e väl bara vilket man ska börja med... Tösen tjatar om sitt o jag vill påbörja mitt.. Men gaffelvirking ser ju jättespännande ut! Har du tips på var man mer kan kolla in alster? O hur gör man...?!
Mvh Mia i Lund...!

PetraO sa...

Vad kul med gaffelvirkning! Jag har inte riktigt gett mig på det ännu, men är väldigt inspirerad av Stickfrossa. Krya på dig med handen! / Petra

LenaL sa...

Ett sånt elände med handleden! Ta det försiktigt, hellre lite (mycket?) abstinens nu än skadad för lång tid framöver.

Ha det så gott det går!