lördag, november 29, 2008

Roligt igen!

Den senaste tiden har jag inte känt nån större sticklust. Har tagit fram olika stickningar på kvällarna men de har bara legat bredvid mig i soffan och inte lyckats fånga mitt intresse. Detta är ytterst ovanligt och dessutom irriterande - jag blir nämligen rastlös och otrevlig om jag inte stickar.

Men igår återvände lusten, tack och lov, i och med att jag började på Sockklubbens decembermönster Chevalier socks (Ravelrylänk) av MadeByMyself. Jag stickar i 7 bröder-garn från Novita i färgen "blodröd". Finländskt garn och finsk sockdesigner - kanske kändes det lite i hemlandstarmen när det nu blev så roligt igen!?

Dessutom har jag införskaffat tidiga julklappar i bokform till mig själv. Boutique knits, främst för de roliga mössidéerna och Knitted Lace of Estonia. Och jag säger bara, är du ens pyttelite intresserad av spetsstickning - KÖP! Boken är underbar!

Och än en gång - välkommen tillbaka kära sticklust!
Vad gör ni om lusten till stickningen försvinner? Händer det ens?!

9 kommentarer:

Marika sa...

Det händer....
Jag brukar prova med olika projekt, för sticka måste jag, annars mår jag inte bra.
Alltid finns det nåt projekt som duger.

Familjen Klockljung sa...

Håller ofta på med olika tekniker och då är det lätt att byta om jag kör fast eller tröttnar. fast det händer sällan snarare så räcker tiden inte till för alla projekt.

Efwa - Medea sa...

Vilken härlig röd färg. Efwa skickar en hälsning från Provence!

Samtal från min trädgård sa...

Det händer, men mest när jag är riktigt sjuk, förkyld eller något.. Jag har Novita hemma i svart, vet inte riktigt vad jag ska gör med det, men sockor låter som en bra idé.

Anna sa...

Min sticklust kommer och går. När den är som längst borta sätter jag mig vid symaskinen och fixar till något och då kommer sticklusten tillbaka efter ett tag. Då känner jag mig osocial som sitter i arbetsrummet och vill flytta ut till sambon i vardagsrummet. det kan jag inte göra med min symaskin men dock med en stickning. :)

Hoppas allt är väl, Anna!

Unknown sa...

Nu är det tävling varje vecka hela december på www.galenigarn.se
Välkommen och lycka till!

Kristina H sa...

Hej! Jag känner igen mig, det händer ibland. När jag klagade på det på min blogg skrev någon att det är bara att vänta ut det. Min sticklust kom tillbaka igen och jag tror absolut du får din tillbaka. Håller med dig om böckerna.

Fidiluren sa...

Egna julklappar är bra trevligt.
Funderar på om inte jag är värd Boutique Knits...
Är den lika bra?
Förmodligen så är nog mönstren lite för avancerade för mig än så länge men inspiration kan man aldrig få för mycket av.
Tack för tipsen.

Mia sa...

För tillfället har jag min första längre period då jag överhuvudtaget inte har lust att sticka. Istället har det blivit allt möjligt annat, som rensa skåp eller göra undan saker som länge skjutits upp. Det är inte alls kul att inte vara inspirerad, men försöker tänka att jag kanske behöver göra nåt annat emellan för att hitta tillbaka till sticklusten igen. Härliga böcker du hittat, spetsboken verkar verkligen intressant!