torsdag, januari 01, 2009

Jag knitalongar vidare

Blev så glad över beskedet att det blir en ny sockklubb i år hos Stickamera! Så jag hänger förstås fortsättningsvis med.

Januarimönstret kommer jag dock inte att sticka - märker att jag iom. decembersockorna har fått problem med ond handled igen. Och jag tror att det åtminstone delvis beror på flätstickningen! Jag spänner mig på ovant när jag stickar flätor att handleden tar stryk. Så jag börjar året lite sorgligt med att inte kunna sticka alls... Men det kommer ju fler sockor!

Som om jag inte får nog av kollektiv stickning har jag anmält mig till Stickfrossas Pomatomus-KAL. Jag gillar verkligen mönstret och har t.o.m. påbörjat sockorna två gånger, dock utan färdigt resultat av olika anledningar. Men nu ska det bli av, och den här gången ska jag göra benvärmare.

Undrar bara om man kunde klura ut nåt sätt att göra dem en rapport bredare från början, över vaden, och minska på nåt snitsigt sätt när man kommit halvvägs ner mot vristen. Nån som har gjort det, eller har nån idé om hur?

Alternativet är väl att använda lite tjockare garn än vanligt sockgarn... funderar vidare en stund till innan jag sätter igång.

5 kommentarer:

Kristina sa...

Synd med din handled! jag tycker att du skall behandla den med ipren, Maxdos 5 dagar, annars kan det bli rätt kroniskt.

Emmas dagar sa...

Du får krya på din onda handled!

Jag var i din hemstad för ett par dagar sen och skulle besöka garnaffären, men den ville inte ha öppet på nyårsafton... Det får bli en annan gång ;-)

God fortsättning på det nya året! :-)

Anonym sa...

Hej och GOTT NYTT STICKÅR! Jag hoppar liksom du över januarisockorna och tar nya tag i februari när semestern är avklarad. Vi ses i slutet av januari hos Fröken Garn hoppas jag!

Mia sa...

Nej vad tråkigt att året börjar med ofrivillig stickpaus. Håller tummarna för att det går om snabbt.
Ha det bra!
Mia

Anonym sa...

Hej Anna!
Jag kikar in då och då och beundrar dina alster - i jul tänkte jag på din julkula det var den som fick mig att hitta hit. Hoppas att det är ok att jag lagt dig på min blogglista.
Mvh Fröken Slöjd
http://frokenslojd.blogspot.com/