lördag, februari 28, 2009

Impulsköp och köpfasta

Jag hade då verkligen inte alls tänkt köpa nåt garn nu. Köpte ju en del på min resa alldeles nyss, och dessutom kommer jag att ha en köpfri månad i mars (deltar också i "Inget Nyp i Mars").

Menmen, ibland har jag svårt att motstå garnfrestelser. Jag gick förbi Avami i Malmö nämligen. Det var ett bra tag sen jag kikade in där senast, och nu hade hon fått in massor med roliga garner, bl.a. från Araucania, Sublime och Noro. Och Malabrigo. Med lite vårkänslor i kroppen och med beslutet att hoppa över "dyrfikan" så fick de här två små härvorna i Malabrigo lace följa med med mig hem.
Jag vet att jag har andra stickningar att sysselsätta mig med. Jag vet att jag har garn så det räcker och blir över. Jag vet att jag inte borde lägga mina små pengar på garn. Men den här färgen gör mig faktiskt lycklig. Härligt!

Men NU är det köpfasta (det gick ju jättebra i höstas!). Inte bara vad gäller garn, utan all konsumtion utom den livsnödvändiga, för att bli medveten om köpbeteendet man är inprogrammerad på. Är också lite inspirerad av Ulliga gulliga saker, som kör fastan som en tid för eftertanke kring bl.a. konsumtion.

1 kommentar:

Kristina sa...

Snyggt garn. Bra med fastan! Skall själv skärpa mig!