lördag, maj 16, 2009

Barnarbeten

Både sockor och sjalar har fått vila lite nu, och jag har koncentrerat mig på barnsaker istället.

Dottern, som har beställt en "tuttifruttimössa", var dock ovanligt ovillig att vara modell, även om hon var nöjd med resultatet.

Modell: Egen
Garn: Regnbågens bomullsgarn, inköpt på Hemslöjden
Virknål: 2,5 mm



Sen över till nästa barn, det som ännu är i magen, och som nog behöver en miniatyrkofta nu sin första sommar.

Jag stickar en enkel raglanmodell uppifrån i vitt mjölkgarn och randar med blågröna rester från dotterns minikofta. Inte heller här har jag nåt mönster utan stickar på tills det känns lagom stort.

Imorgon får jag förtränga foglossning och allmän trötthet, som jag i det här läget av graviditeten har att dras med. Jag ska nämligen på garnfärgningskurs igen hos Fröken Garn. Den här gången ska det bli nåt blått och nåt sockgarn. Kika in igen imorgon kväll för rapport!

1 kommentar:

Pixi sa...

Ohh vad fint det blir!! =)