söndag, november 11, 2007

Sjal i Malabrigo lace


Ibland köper min snälla make garner till mig när han är i Stockholm. En av höstens mjuka överraskningar var Malabrigo lace från Marias garn. Det är osannolikt mjukt och man ska inte ha nariga novembernaglar när man håller på med det. Föll för mönstret Alpine knit scarf ur Victorian lace today.

De två härvorna, i färgen Paris night, var väldigt olika varann dock. Den ena nästan bara grå med ytterst lite lila, och den andra var mycket lilatoner i. Om jag skulle ta ena härvan åt gången skulle det se knasigt ut, därför stickar jag nu två varv åt gången och byter nystan hela tiden. Melerat garn blir ju alltid randigt på ett eller annat sätt, men nu blir det randigt både av olikheterna i den ena härvan och av de olika härvorna... Hursomhelst, jag är kär i garnet iallafall!

2 kommentarer:

LenaL sa...

En så ljuvlig sjal! Fantastist vacker färg dessutom.
Så kul att hitta en ny blog, ber att få återkomma ofta!

Strumpstickan sa...

Vacker sjal och härligt garn!