söndag, november 11, 2007

Virkade bubblor


När jag är på resa tycker jag det är smidig att ha en virkning med sig - inte samma "ska bara sticka klart varvet"-dilemman om man måste lägga ifrån sig, vilket ju en stickning i större utsträckning innebär. Inte heller tappade maskor och annat. När jag för ett par veckor sen besökte min vän började jag således på en ny virkning, tänkt att det ska bli en basker med bubblor på. Underbara garner, det svarta är Rowans Kid classic från Sländan och det rosa blanka är Louisa Hardings Grace från Nysta. Tycker att de två garnerna blir väldigt fina ihop. Frågan är bara om det är för tätt med pluppar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv tycker jag generellt att det är för lite pluppar och prickar här i världen. Ett perfekt sätt att ändra,uppdatera och fräscha till gamla alster och ett skojigt och uppiggande sätt att både virka och sticka. Så nej, jag tycker inte att det är mycket pluppar!