lördag, december 01, 2007

Nya nystan

En dagstur över till Köpenhamn innebär alltid obligatoriska besök på mina två favoritgarnaffärer. Denna gång var det inget speciellt som jag var ute efter, men tomhänt kom jag ju inte hem förstås. Jag shoppade garn och band och maken köpte vin och te - en total egodag med andra ord, härligt!

Först ut denna dag var Sommerfuglen och där hittade jag lockande garner i en reakorg. Bara ett nystan av varje, men småsaker är ju alltid trevligt att göra! Tre nystan RYC Cashsoft 4ply i rosa, lila och grönt. Har inte sett dessa garner i verkligheten innan, men de är ju jättemjuka och mysiga!

Det petrolfärgade nystanet i samma garn fast DK-tjocklek tror jag ska få bli ett par pulsvärmare. Och den vackra sjalnålen kunde jag bara inte motstå.


Lite kaffe och myntate senare var det dags för Uldstedet. Inspirerad av mig själv (!) och en mössa jag stickade till min mamma för två år sen, köpte jag fyra nystan Soft Woolsilk från Gepard. Har tidigare stickat mössa med flätor i samma garn, men då tillsammans med Solsilkes tunnaste silkegarn, och det blev jättesnyggt!
Den här gången ska det inte bli flätor, utan en basker av nåt slag. Och garnet ska räcka till kanter eller detaljer på en halsduk också (av nåt annat garn i samlingen).
Och för er som såg att jag skrev om band i inledningen, rapport om det kommer en annan dag.

1 kommentar:

teresa sa...

Underbara färger - fattas bara benvitt så ahde det kunnat vara min garnkorg.