söndag, december 02, 2007

Mössan i Soft Woolsilk

Mössan jag skrev om i gårdagens inlägg är denna. Det är min egen design och alltså stickad i en tråd Gepards Soft Woolsilk och en tråd av Solsilkes tunna silkegarn i en lite mörkare röd nyans än ullsilket. Tycker att blandningen av det lite råa ullsilkegarnet och det blanka blanka silket är fin! Modellen och färgen är perfekt till min mamma, som numera äger mössan, till mig själv får det bli nån helt annan modell.

Jag lyckades också rota fram mitt svarta tunna silkegarn, det är inköpt på symässa i Malmö för tre år sedan. Det var bara så blankt och vackert att det skulle följa med mig hem, och nu ska det få bli kompis med det gråa ullsilkegarnet från Köpenhamnsshoppingen. Det är ofta så jag köper garn, jag faller pladask för en färg eller en kvalitet och bara MÅSTE ha det. Mycket sällan vet jag från början vad det ska bli. Sen innehåller min garnsamling också otaliga "måste-ha-jag-tar-två-nystan"-kärlekshistorier.

Och nej, det är inte min mamma på bilden, hon har bara lånat ut mössan en stund.

Inga kommentarer: