tisdag, december 04, 2007

Malabrigo i vinterljus och Interweave knits

Jag berättade ju för ett tag sen om att maken varit ute i världen och snällt kom hem med mumsmums för sin garngalna fru. Vart tog rapporten vägen? undrar kanske någon. Nu är det dags, fast bara för en del av kalaset, resten lär både jag och ni som läser få vänta på sisådär 20 dagar till. Frustrerande, eller hur!?

Det är dock helt värdelöst att försöka fotografera garn i grådaskvintrigt ljus. Inte ens dagsljus ger ju nån rättvisa åt garnets underbart underbart underbart lila färg. Namnet på färgen är Purple mystery och det är helt perfekt beskrivning av Malabrigogarnet.




Igår damp nya Interweave knits ner på hallgolvet. Det är en ny prenumeration för mig, och till skillnad från förra gången jag påbörjade en prenumeration hos dem, så tycker jag att det här numret kom ovanligt snabbt! Som vanligt tycker jag att den är läsvärd och inspirerande, även om jag sällan stickar modeller därifrån. Men artiklarna, recensionerna och detaljer och idéer från modellerna ger mig mycket!
Den här gången fasnade jag mest för Ruched Shell (bilden lånad från tidningen), undrar om jag inte måste ha en sån. Tveksamt om jag vill göra den i alpaca dock, men både modellen och färgerna är verkligen jättemycket JAG!

Inga kommentarer: