torsdag, januari 03, 2008

Monkeyskaft och baskerpynt

Nu har jag, trots att jag stickar lite för löst, kommit ner till hälen på min första Monkeysocka. Den sitter helt ok på benet iallafall, får väl se om jag måste justera maskantal i foten.

Tror att jag har tjockt ben men ganska normal fot. Och jag orkade bara inte repa upp och börja om...

Men såhär långt är jag ändå ganska nöjd, trots paniken i förra inlägget!

Jag verkar inte alls hålla farten jämfört med många andra i klubben, men det stör mig inte alls, det är kul stickning, och jag är ju inte med för att snabbhetstävla. Däremot är parallellstickning roligare än jag hade kunnat föreställa mig, kul att kolla på andras bloggar hur långt alla hunnit och vilka garner man väljer.

Har också hunnit virka lite pynt till min turkosa basker. Det är inspirerat från (bara lite lite ändrat) Crochet inspiration. Det är turkosa glaspärlor på också som inte syns så bra på bilden. Det petrolfärgade garnet är Alpacka fashion från Schachenmayr och de turkosa är Drops Alpaca. Och nej, de är inte fastsydda ännu, ifall ni undrar över placeringen på baskern :)

Nu åker jag till Finland en vecka, så det blir tyst på bloggen. Monkeysarna och lite andra småprojekt får följa med. I Helsingfors hoppas jag på lite trevlig garnshopping, som jag kan berätta om när jag är tillbaka.

4 kommentarer:

Annelie sa...

Dina strumpor ser ut att bli jättefina! Underbar färg också. Föredrar enfärgat garn till denna typen av mönster, det framträder så mycket bättre.

Eva i Halmstad sa...

så fin basker blir.
De är ju klart att de inte är en hastighets tävling med sockarna, men jag för min del har mycket tid till stickning , och då går de ju lite fortare, de straffar sej snabbt genom att de är lång tid till nästa strumpor som jag får vänta och vänta på.
Ha de gott på dej,
Eva.

Anonym sa...

De blir mycket snygga! Ha det så kul på resan och shoppa lugnt! :)

Anna sa...

Så snygga de blir!
Jag stickar också löst och har tyvätt fått överge mina vackra ebenholtzstickor i 2,5 till strumpor. Använder istället bambu som finns i 2:or bla hos garnhärvan. Inte lika lyxigt, men det fungerar. Ha en underbar resa till Finland!