måndag, februari 11, 2008

B som i...

bloggen, alltså min blogg - Annas garndrömmar

I sommar blir det 4 år sedan som jag som mammaledig och lite bebissnacksuttråkad en kväll satt och slösurfade lite. Då råkade jag hitta en e-postlista om stickning och blev plötsligt lite piggare och gladare. Åå, en massa andra sticknördar, tänkte jag, vad roligt! Sen tog det inte lång tid innan jag upptäckte bloggvärlden också, alla duktiga och inspirerande stickerskor som delade med sig av sina stickliv i bloggform.

Först, för ett år sen kanske, tänkte jag att jag borde också skaffa en stickblogg, så jag får piskan på ryggen och gör färdigt åtminstone hälften av alla "måste-bara-testa-lite"-stickningar jag påbörjar. Fast då var det nästan mest på skoj. Men efterhand så tänkte jag att jomen, det kanske inte skulle vara så dumt ändå. På riktigt. Och sen när vi placerade den stora nya datorn på lilla skrangliga skrivbordet som är inklämt i ett hörn i sovrummet blev det verklighet med en egen blogg, där jag kan dela med mig av mina garndrömmar.

Inte för att jag precis har hållit nån balans mellan uppvisande av nya garner/stickprojekt och färdiga resultat de här första tre månaderna, men det är ju ändå jätteroligt att blogga! Och jag blir lika rörd och lycklig varje gång som nån lämnar en kommentar här, på min blogg!

5 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Blogga är kul!

miastick sa...

Jag gillar din blogg jättemycket- visst är det kul med alla man "lär känna"!

Frida sa...

Tycker om din blogg. Ska försöka ta mig till Stickcafet i Lund, om jag vågar komma ensam (är lite blyg i verkliga livet)

Marika sa...

Visst är det kul att blogga.... och folk brukar faktiskt fråga om saker är klara.

Spiral boot stickar jag i 4-ply soft, från Rowan.

Åsa i Skuttunge sa...

Håller med er andra - det är KUL, och ganska vanebildande...;-))