onsdag, februari 13, 2008

Succe (utan bildbevis)

Nu har vi haft premiär för stickcaféet i Lund. Lite spännande att dra igång detta och inte ha en aning om hur många som kommer!

Jag vill nog påstå att det blev succe - vi var 24 stickerskor som samlades på Ebbas skafferi och stickade, virkade och pratade tillsammans. Är så glad över allas positiva respons på initiativet, och nu är det verkligen bevisat att det fanns ett sug efter stickcafé i Lund!

Det bestämdes att vi ska träffas onsdagar JÄMNA veckor kl. 18.30 istället. Och det börjar vi med redan nästa vecka, alltså 20/2 och därefter alltså varannan vecka.

Tyvärr glömde jag att få med kameran i stressen när jag skulle iväg, så jag har inga bilder på hur mysigt vi hade det. Men redan nästa vecka är det ju dags igen, så jag får skärpa till mig då!

TILLÄGG 14/2
Diskussioner pågår nu med Ebbas skafferi om ev. ändring av dag för stickcaféet. Jag informerar här på bloggen så snart det blir klart om det blir måndagar istället. Ursäkta röran!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad härligt det låter!
Grattis till succén!

doktoranden sa...

Vad roligt att det kom så många! Hade gärna själv varit där, men det är lite långt att åka från Stockholm...

Hoppas att succén fortsätter!

Stick-smurf sa...

Jättemysigt hade vi det! Vi ses nästa vecka! /Linda

Jonna sa...

Är det bara att dyka upp?

Strumpstickan sa...

Låter jättekul!

Anonym sa...

Jag hade också väldigt trevligt. Kul att du tagit initiativet att organisera ihop oss.