fredag, mars 28, 2008

Ojoj, ännu mera garn

Jag har köpt mer garn. Igen. Men nu är det definitivt köpstopp vad gäller garn här för en tid framöver! (Bara att skriva det gör ju mig visserligen nyfiken att surfa runt och kolla om det kommit några garnnyheter eller specialerbjudanden, harkel...)

Garnhärvans veckoerbjudanden är alltid intressanta att kika på och förra veckan beställde jag lite Sulka från Mirasol, som jag varit nyfiken på ett tag, både för garnets skull och för det projekt det kommer ifrån!

Jag valde ut fyra färger av detta underbara merinoullgarn (ullen kommer från Uruguay och Argentina och är garnet är alltså producerat i Peru). Och nej, det är inte bara en härva av varje färg (bara av den rosa!). Mycket vackert och blankt garn!


Nästa hemklickade garn kommer från Garnkorgen, för när de sänkte priset på de handfärgade sockgarnerna från Lorna´s Laces, som jag ju läst och hört så mycket om, kunde jag inte behärska mig längre.


Det blev enfärgat blått i färgen China blue - en helt perfekt blå nyans, och melerat rosa i färgen Tickled pink.

Den som känner mig eller läst bloggen noga minns kanske att jag brukar gnälla på melerade sockgarner, och nu har jag beställt just det. Ja, jag erkänner. Jag kunde inte låta bli denna härliga rosaexplosion, helt enkelt. Om jag kommer att tycka det är snyggt när jag stickar av det får vi väl se, men eftersom det håller sig i en och samma färgskala så hoppas jag på det.

På härvan är det nära nog att man vill äta upp det (men nej, det är inte så jag ska lösa problemet med mitt översvämmande garnlager)!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga garner du har köpt :-)

Är Sulka lika glansigt som det ser ut?
Jag tycker att flerfärgade garner passar till sockar (vissa mönster). Däremot kan det vara svårt med flerfärgade garner till tröjor eller sjalar, i alla fall om de börjar poola.

Ha en trevlig helg.

LADY JEN sa...

Vilket fint garn du köpt... måste erkänna att jag blir riktigt sugen på att skicka efter av det fina glansiga ullgarnet. Men som du säger har man köpstopp ibland, och det har jag nu:)
//Ladyjen

Marianne sa...

Härliga garner du köpt. Jag passade också på att införskaffa lite Mirasol när det var rea. Och Lornas Lace är verkligen ett underbart garn.

PetraO sa...

Wow vilka fina garner och Lorna´s är helt fantastiskt att sticka i!

Anna sa...

Åhhh så avis jag blir! Vissa melerade måste man bara ha. Har full förståelse för att du kände så med det där rosa. Ska bli spännande att se det uppstickat, du är härmed utsedd till teststiackar av rosa drömmen! Håller också tummarna för att din hand snart blir bättre!!!