tisdag, april 22, 2008

En garnsamlare känner igen sig

Det är ingen hemlighet att jag är garnsamlare och garndrömmare, som ofta blir helt kär i garn och köper, just det, bara lite för att jag "måste" ha det, men inte vet vad det ska bli, eller för att jag inte har råd att köpa massor, eller "bara vill testa" garnet.

Och här sitter jag med påsar, korgar och lådor med garn som bara är ett eller några nystan per sort. Alltså inget som räcker till större projekt.

Men jag är visst inte ensam, Sandi skriver idag på Knitting daily om just detta. Hon skriver på ett sätt så jag känner igen mig så det nästan blir skrämmande (t.o.m. vad gäller färgerna på garnsamlingen!).

Hur tänker ni när ni shoppar garn? Går ni på impuls och kärlek, eller är ni förnuftiga och köper garn till ett specifikt projekt? Eller, kanske bäst av allt, en kombination av dessa?

5 kommentarer:

teresa sa...

Såg du mängden kommentarer hon fick, Sandy, på EN dag??? Många som känner igen sig, med garnnystan överallt i alla vrår...
Din röda sjal blev väldigt vacker. Och stjärnorna är så fina - hur har du virkat dem??
Lycka till med jobbsökandet!

Anonym sa...

Här är en till med en massa udda garnnystan i stashen...Köper för att i lugn och ro kunna fundera på vad jag vill göra av garnet, och plötsligt är skåpet fullt. Andra har ju UFOn som de åtminstone har börjat på, men vad i hela fridens namn ska man kalla dessa garnnystan som inte hunnit bli något ännu?

Ha det bra!

Anonym sa...

Jag brukar alltid säga att jag har en garnsamling och inte garnlager. :)

Problemet är bara att samlingen växer konstant.....

Marika sa...

Jag läste också det, och kände det som om jag var en tvillingsyster till henne... så jag måste va det till dig också. Jag vet inte hur mång aenstaka härvor som ligger här hemma, eller hur många sjalar/scarves jag har gjort. Det är inte få i alla fall.

doktoranden sa...

Åh, det blir rätt så mycket köp av kärlek för min del. Men ibland har jag ett större projekt på G och köper garn till just det projektet. Så här hemma ligger både större garnlager och spridda skurar med diverse nystan och härvor.