måndag, april 28, 2008

K som i...

KALAS

Den gångna helgen har gått i kalasens tecken. Både jag och dottern har fyllt år, vilket har firats ordentligt med vårt första "riktiga" barnkalas för ett glatt gäng 4-åringar. Ballonger i hela huset, spindeltårta (rosa och chokladig, och läskig - gillar kontrasten!) och tjo och tjim och kladd överallt. Ja, såhär lär vi väl ha det i slutet av april ett antal år framöver nu.

Presenter
Inget kalas utan presenter förstås. Och vad passar bättre för en kakälskare som mig än Leila Lindholms nya bakbok. Dessutom är jag lite kär i Leila och allt hon gör, och boken är lika vacker och lustfylld som tv-serien var. Mums!


Dessutom fick jag lite smaskiga tillbehör till mitt garndrömmeri (även om jag inte får lov att använda dem riktigt än, men ojoj vad det kliar i fingrarna...), nämligen Knit Picks Harmony wood strumpstickor av mamma (från Tinttamarelli) och av maken fick jag Boye virknålar (som Maria fått in nu, ifall nån undrar var man får tag på såna fina presenter ;)

Körjubileum
Inte nog med familjekalas, dessutom har min kör, Carolinae damkör, firat 5-årsjubileum med en härlig konsert här i Lund. Jag har sjungit i många körer genom åren, med helt olika inriktning. För mig är det viktigt att kören har en hög ambitionsnivå och spännande musikaliska utmaningar - då blir det riktigt roligt. I Carolinae har vi underbara och inspirerande dirigenten Ulrika Emanuelsson, som också är kompositör, så i vår repertoar ingår naturligtvis en del av hennes fantastiska musik.

2 kommentarer:

Carin@Ullhärvan sa...

Ett stort GRATTIS i efterskott! Jag önskar mig också stickor från Knit Picks, men jag vet ingen i Sverige som säljer dem.

Anna sa...

Grattis och mocklis dig som har de där stickorna i din ägo. Det blir förhoppningsvis mina snart också. VILL HA! Berätta gärna senare hur de är att sticka med, snart när du är bättre!