måndag, april 07, 2008

H som i...

handhelvetet

Har nu varit till en arbetsterapeut, som konstaterade att det INTE är nån muskelöveransträngning som mitt handledsont beror på, utan något med själva leden.

Jag är livrädd för att aldrig kunna sticka mer! Visst, jag är kanske dramatisk, men för musiker eller hantverkare av olika slag är det ju mardrömmen att inte kunna använda sina händer!


Har nu försetts med en ordentlig stödskena för att kunna vila handleden iallafall.

Är så rastlös så jag tror att jag håller på att bli knäpp på riktigt! Alltså allvarligt, det här stickförbudet (och väntan på vidare utredning) är TORTYR!

Har ju några böcker i bokhyllan förstås... men böcker är inte lika lustfyllda som garn.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tråkigt :-( Hoppas att du blir bättre snart. Kanske går det att virka lite?

Marika sa...

Kolla också om du kan komma på nåt sätt att sticka utan att röra handleden....kanske kan du göra som en del gör, de har långa stickor och sticker in den ena under armen.

Ulrika/Stickamera sa...

jag förstår din oro, verkligen.
Jag hoppas det ordnar sig. Snart!

Anonym sa...

Jag förstår verkligen om du är orolig, höll själv på att bl tokig när jag överansträngt mig för ett tag sedan och inte kunde sticka på ett tag men det gick ju över på några dagar. Hoppas att detta också ordnar sig snart även om det kanska tar lite längre tid.

Anonym sa...

Om du är högerhänt kanske du kan virka?