söndag, maj 04, 2008

Långsam stickning

Jag stickar igen. Jag är lycklig, för tre kvällar i rad nu har jag stickat lite, lite och inte fått mer ont för varje försök (som det var för några veckor sen). Det blir bara lite per dag, vilket är väldigt behärskningskrävande när man i ivern över att över huvud taget kunna sticka igen vill sticka massor, hela tiden. Men iallafall. Jag stickar, även om det går långsamt.

Jag har anmält mig till min första mysteriestickning, Slow Bee, där ledtrådarna ska komma lite långsammare än de andra mysteriesjalarna. Passar mig utmärkt, och särskilt nu förstås. Finns även en Ravelrygrupp för medlemmarna.

I förrgår kväll gjorde jag stickprovet till sjalen och det ser ut såhär.

Det är Teetee Elegant och på stickor 3 mm.
Det som knappt syns på bilden är att det är pärlor instickade också, mina är pärlemorvita, men de försvinner av blixt och gråa bakgrunden tyvärr... Däremot så tycker jag att de vita pärlorna är lite för "hårda" mot det mörklila garnet. Ska nog försöka hitta några som går med ton i ton.

Både garnet och stickorna är tunnare än det som rekommenderas, men ändå blir mitt stickprov större, vilket i sig är ett litet mysterium. Trodde inte det var såna mysterier såna här stickningar skulle innebära ;)

Men just nu spelar inte det så jättestor roll, för jag stickar igen, hurra!

4 kommentarer:

Bland garnnystan och sytråd sa...

Det är bara att gratulera till din sticktid! Det är beundransvärt att du klarar att sluta i tid. Bra jobbat. Jag håller tummarna för att det skall gå vägen eller det är ju förstås självklart att det skall gå vägen!Lycka till!

LenaL sa...

Så härligt att du börjar bli bättre! Ta det bara lugnt - så gott det nu går, förstår att du är ivrig att sätta full fart på stickorna!

Ha det så jättegott!

doktoranden sa...

Åh, vad härligt att du kan sticka igen! Och att du klarar av att hålla dig till lite sticktid. Jag förstår att det är svårt i ivern.

PetraO sa...

Vad härligt att du kan sticka igen - tänk nu bara på att inte hasta iväg för fort så att du får ont igen! Lycka till!