fredag, maj 09, 2008

Harmoni

Jag kan sticka igen, inte för mycket, men ändå så det börjar räknas, och hela jag blir mer harmonisk då. Var på stickcafé hos Fröken Garn igår och som vanligt var det jättemysigt att umgås med stickvänner och klämma garner och sticka och fika.

Jag har nu börjat på ett par Spirogyra i Lornas laces-sockgarn (färgen Berry) på mina nya Knit Picks-stickor - OCH DE ÄR ALLDELES LJUVLIGT UNDERBARA!

Ja, jag måste skrika, jag kan knappt fatta att stickor kan vara så här perfekta, och jag förstår fullständigt varför de heter harmony wood!

Det här är kärlek, och det är så härligt att ha den känslan vad gäller stickning igen - en inre harmoni börjar infinna sig, och jag konstaterar att jag är beroende av stickning.

Dessutom är det ett roligt och lätt mönster. Jag ska göra dem ganska långa och stickar dem med tunnare stickor än vad som anges, har börjat med 3 mm och när man nu har ett stickset med 1/4 mm-intervaller, så byter jag ner till 2,75 mm och sen till 2,5 mm, som jag tror blir lagom runt handleden.

Och träden! Blir man inte harmonisk av detta, så säg?

2 kommentarer:

LenaL sa...

Så härligt att du kunnat komma igång såpass! Och färgen är verkligen läcker!

Ha det så gott i vårsolen, och förta dej inte.

doktoranden sa...

Åh, vad jag glad jag blir för din skull! Jag njuter med dig och tar genast fram min stickning. Här i Stockholm skiner solen och det doftar ljuvligt av alla blommor som slagit ut.

Jag blir otroligt nyfiken på Harmony wood stickorna. Får nog önska mig ett set i födelsedagspresent...