måndag, maj 12, 2008

Redo för mysteriestickning!

Jag som "aldrig" skulle delta i nån mysteriestickning, har nu anmält mig till Slow Bee-mysteriestickningen. Så kan det gå! Men nog är det väl ändå lite häftigt att 1500 personer runt om i världen sitter och väntar på ledtrådar till samma sjalstickning!

Jag tycker iallafall det ska bli jättespännande, och mönstrets första ledtråd som kom igår ser väldigt trevlig ut...

Jag har skrivit här tidigare att jag inte gillar överraskningar, så det här blir väl ett slags test. Och så länge jag själv väljer (jag vet ju att det ska bli en sjal!) och det handlar om stickning kan det väl gå an :)

Jag har iallafall förberett mig och har sedan en tid tillbaka garn, Elegant från Teetee, inhandlat hos Garnhärvan. Idag har jag också köpt pärlor. Provade först med vita pärlor med det såg fånigt ut. Tror det blir bättre med ton i ton som glimmar till i stickningen.

Jag hade sedan tidigare ett rör med lila rocaillepärlor 9/0 med silverline som jag tycker är fina och perfekt till garnet. Till all lycka hittade jag i det närmaste exakt samma färg på pärlor idag - det ska nämligen vara 2950 pärlor i sjalen! Ska sticka på 3 mm stickor, eftersom mitt garn är lite tunnare. Sen återstår det att se hur länge jag klarar mig med en 80 cm lång sticka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, den kommer att bli supersnygg i det garnet och de pärlorna. Det är alltid så kul när man hittar samma som man redan har, när man behöver mer av det (dina pärlor).

Men visst är det många meter garn man ska använda? Jag ska börja sticka min Bi-sjal idag :-)