torsdag, juni 26, 2008

Garnet är här!

Äntligen, äntligen har jag mitt garn hos mig, som jag beställde förra veckan. Såhär glad (eller utstrålar jag "besatt"?) blev jag när jag öppnade paketet. Färgen är verkligen helt perfekt.

Det är alltså Araucanias Nature wool (färg RO28) som jag ska ha till min February lady sweater. Som jag ju dessutom ska sticka tillsammans med andra i denna KAL. Kul att så många har anmält sig. Många har ju också kommit igång.

Jag tror dock att jag ska försöka göra klart Laminarian och mina majsockor först, så kanske det känns extra härligt att börja på koftan sen. Kanske måste jag bara provsticka lite ;)


Såhär ser mina 5 härvor ut. Jag köpte garnet från Marias garn, och som vanligt fick jag mycket bra och trevlig och snabb hjälp vid detta distansshoppande. Än en gång, färgen är precis så underbar som jag hade hoppats på. Det är inte helt lätt att köpa garn utan att se det...

Och kolla här, den här bilden stämmer bäst överens med den verkliga färgen på garnet. Nästan samma färg som på mina blommor i balkonglådorna! (Dessutom är detta de blommor som jag haft precis likadana på balkongen de tre åren vi bott här. På tal om besatthet och färgkärlek då alltså.)

2 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Så där glad skulle jag också bli om det garnet kom hem till mig! Vad heter färgen? Jag måste anteckna...

Marias garnhändelser sa...

Hälig lycka!
Ha en skön helg!