onsdag, juli 09, 2008

Nu är jag igång!

Ja, med min February lady sweater, alltså. Äntligen!
Men jag höll mig faktiskt från att börja tills jag hade sockorna och Laminarian klara, och det var inte dåligt för en "måste-bara-prova-lite"-drömmare som jag. (Nej, sjalen är inte blockad än, men färdigstickad var det som skulle räknas!)


Jag stickar på 4,5 mm för att hålla stickfasthet, och jag är helt kär i garnet, Nature wool från Araucania. Det är bara aningens pyttelite melerat och det blir fint.

Jag har för övrigt redan lagt in en beställning på mer sånt här garn till min make, som ju roar sig med garnshopping ibland.

Nu till nåt helt annat. Jag har nämligen fått ett infall att sy lite!


De här bomullstygerna har jag köpt hos Färg & Form i Malmö. Jag gick omkring bland tusentals tyger i minst en timme, nästan helt bedövad och beslutsförlamad av alla tyger och mönster.

Slutligen blev det små bitar av dessa. Jag ska sy nya påsar till mina olika stickprojekt, som följer med på stickcaféer nuförtiden både här och där.

2 kommentarer:

doktoranden sa...

Du kunde hålla dig! Imponerande!!!Vad fin koftan blir! Jag ska oxå sticka en sådan kofta och håller som bäst på att fundera på vilket garn jag ska använda.

Sy, vad kul! Det var länge sedan jag gjorde det. Vilken bra idé med påsar till olika stickprojekt! Själv använder jag plastpåsar - inte så inspirerande direkt.

Anonym sa...

Visst är det roligt att börja på ett nytt projekt:)