torsdag, augusti 21, 2008

En stickig dag

Gårdagens eftermiddag och kväll gick i stickningens tecken. Först var jag tillsammans med Linda och Anna på invigningen av en ny garnaffär i Malmö, Avami, som också är en webbshop.

Kul att det poppar upp fler garnaffärer här! Änsålänge hade de inte så mycket garner, men egna stickmodeller och en liten caféhörna med en massa smaskig sticklitteratur som man kunde sitta och bläddra i.

Och äntligen var det höstpremiär för Garnfolkets stickcafé på Ebbas skafferi i Lund också. Vi stickar på onsdagar jämna veckor från kl. 18 (ny tid!). Läs mer på Garnfolkets blogg!

Och när jag nu ändå pratar om stickcaféer, så startade Fröken Garn redan förra veckan sina mysiga stickcafékvällar.

4 kommentarer:

doktoranden sa...

Hej!

Jag ska till Lund ett par dagar i slutet av september. Tyvärr inte en jämn vecka - annars hade jag såklart kommit till stickcaféet! :)
Jag undrar om du kan tipsa om någon härlig garnaffär i Lund. Jag måste ju ta lite pauser från jobbet...

Mvh Doktoranden

Anna sa...

Hej
Ja det är så härligt med nya garnaffärer.... och stickkafeer..
längtar lite till hösten med en kopp te, några ljus och en inspirerande stickning när det är murrigt ute.

in-knit sa...

Hoppas att garnaffärerna får leva kvar - internetbutiker i all ära - är inte detsamma som att gå och känna och klämma på garnerna!
Ska till Lund på onsdag - otur med veckan, annars hade jag kommit till stickcafét. Du har fått en utmaning på min blogg!
Kram - Ingrid

Paulina sa...

Håller med in-knit, "riktiga" garnaffärer är svåra att slå!
Ser nu att hon också utmanat dig, det har jag också lyckats med i min blogg. :P
kram