lördag, augusti 23, 2008

Utmanad!

Det är första gången jag fått en bloggutmaning, dessutom av både in-knit och Lillstickan. Jaha, det är väl bara att sätta igång då.

Fem saker som finns på min ATT GÖRA IDAG LISTA:
* duscha.
* fästa trådarna i ett par muddar som jag stickade färdigt igår.
* trä upp pärlor på garn för ett par muddar av det garnet som blir kvar efter färdigstickad sjalkant (som alltså också ska stickas färdigt idag).
* rita konturerna till prinsessteckningar, så att dottern kan färglägga.
* baka nåt, det är alltid lika mysigt, särskilt när det är regn och rusk ute som idag och man helst håller sig inne.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Hösten -98 var jag alldeles nyinflyttad i Lund, jag kom från Åbo som flummig utbytesstudent och kände mig alldeles "ny" här, i denna stad och i detta land. Det var bara meningen att jag skulle bo här ett år, men här är jag fortfarande! Så kan det gå när man hittar kärleken...

Ställen jag bott på?
Yttermark (pytteliten ort i Finland), Karis (ganska liten ort i Finland), Åbo, tre olika lägenheter (universitetsstad i Finland), Lund, studentkorridor, Malmö, först i andra hand, sen i förstashandsetta, Arlöv (mycket kort och hemsk parentes i vårt liv), Malmö igen, och sedan tillbaka i Lund i en trevlig hyrestrea med stor balkong i lugnt område (ja, i Lund, där jag "aldrig" skulle bo igen efter det där första året för 10 år sen...).

Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär?
* Flytta till nåt större, med eget pyssel-/garnrum, med egen trädgård, med skog nära och gärna med havsutsikt. Samt köpa ett sommarhus i Finland (jag vet, två önskningar under samma punkt, men det är liksom en tvådelad boendeönskan, och nu är det ju jag som drömmer!)
* Åka på semesterresa nån annanstans än bara till Finland (dit vi ju ändå åker också, alltså).
* Spara pengar till dotterns framtid.
* Unna mig de garner jag vill ha utan att tänka på plånboken.
* Köpa en stor vinkyl åt maken.

Regler: Svara på alla frågor. Välj ut 6 personer och utmana dem i deras bloggar! Meddela personen du blev utmanad av när du genomfört. Lycka till!

Hehe, nu skickar jag vidare den här leken till:
Lowered expectations
Sticksmurfs äventyr
Anna's corner of the world
Kerstins blogg om lite av varje
Stickalite
Månen mellan mina fingerspetsar

2 kommentarer:

Anna sa...

Nu har jag svarat! :)

Elsa Xenia sa...

Yttermark i Närpes?