söndag, augusti 24, 2008

Att det ska ta sån tid!

Ja, nu var det ju visserligen inte så länge sen som jag påbörjade min sjal i grå Soft Wool Silk och ljusgrågrön Inca, men kanten – det tar ju hur lång tid som helst att avmaska kanten! Jag satt länge igår kväll och stickade de gröna kantvarven och började avmaska. Men jag kom bara halvvägs, det är svårt att hålla i stickor och hålla reda på maskor om man sover...


Hursomhelst, hoppas på att det kan bli klart idag, och då ska jag bara virka på en enkel kant också så är den helt färdig (ja, och blockningen också sen, förstås).

Jag har ju också glömt att berätta att jag för snart en månad sedan började sticka på sockklubbens augustisockor, Spring Forward. Men de är långt ifrån färdiga. Jag stickar i ett av mina nya Mokkasukka- garner, och garnet är jättefint, och mönstret är roligt, så jag fattar egentligen inte varför det ska ta sån tid.


Att jag har för många projekt på gång samtidigt kan väl aldrig ha nåt med saken att göra? Eller kanske det faktum att jag nu på allvar har blivit lite besatt av Etsy och därmed förlorar sticktid..?

4 kommentarer:

Marika sa...

Håller bara med... att det ska ta sån tid!
Avmaskning i en evighet är INTe kul.

Etsy är kul, däremot.

Sjalen blir jättefin!

Kristina H sa...

Berätta vad du gör med Etsy :-).

Pernilla sa...

Jag antog utmaningen.

Stick-smurf sa...

Utmaningen är antagen och besvarad!

/Linda