måndag, augusti 25, 2008

Lyckat överlämnande

Dagen har bestått av jobbsökande och lyssnande på dotterns hostande. Tur att jag har nåt roligt att berätta också då! Nu har jag nämligen överlämnat de "hemliga" muddarna till min vän. Ja, alltså de som jag köpte garn till i Köpenhamn.

När jag såg garnet, djuplila Bambi från Grignasco kände jag att det var rätt färg och rätt garn. Det är inte så lätt det där att hitta garn åt någon annan, när man dessutom fått helt fria händer! Men här blev det bra.


Jag gillar att sticka muddar i det här garnet (jag har gjort det för ett par år sen, när jag senast hade en pärlstickningsperiod) eftersom det är tunnt och mjukt, men inte luddigt. Perfekt för muddar med andra ord!

Pärlorna går ton i ton och mönstret är inspirerat från boken Beads knitting (japansk bok med fina mönsterdiagram). Jag använde stickor 1,5 mm. Pillrigt, men snyggt resultat.

Och mottagerskan blev nöjd och glad, och då är jag nöjd och glad. Dessutom är jag ruggigt sugen på att sticka pärlmuddar till mig själv nu. Sjalen är nämligen avmaskad och har fått fin virkad kant redan.

5 kommentarer:

Ingalill sa...

En Brilliant Webblogg- gåva finns att hämta på min hemsida.
Härlig färg på muddarna.

Hoppas jobbsökeriet går bra och bär frukt snart.

Stick-smurf sa...

Åh så fina dom blev!

doktoranden sa...

De blev jättefina!

Tack för tipset om garnaffär. Jag ska definitivt smita dit när jag kommer till Lund.

Och apropå sockar till mannen: jag kan verkligen rekommendera Knitting Vintage Socks av Nancy Bush. Snygga och lättstickade sockmönster. Och så är det dessutom lite kulturhistoria över det hela! :)

Emmas dagar sa...

Snygga!
Väldigt vacker färg!...på naglarna också;-)

Anonym sa...

bra att hon blev nöjd =)