lördag, augusti 02, 2008

Nynystat sockgodis

Idag har jag orkat nysta upp mina nya fina Mokkasukka-garner som jag visade igår, eftersom det lyckligtvis är lite svalare väder idag. Så fina de är, jättejättefina. Vill ha mer! Hon färgar ofta, men bara 5 härvor av varje färg, så de är verkligen unika.

Någon undrade om man kan beställa dem, och det kan man ju, jag fick mina skickade inom Finland eftersom garnerna fanns på andra sidan landet än jag befann mig. Men om man frågar snällt, och betalar lite dyrare porto så kanske hon skickar hit också. Garnerna visas på Villa mokka-bloggen, och här är Villa Mokka-butikens hemsida.

I övrigt blev det inte så mycket stickat under Finlandsvistelsen, vissa dagar var fyllda med annat program och andra dagar var det för varmt att sticka. Men när det var lite bättre sticktemperatur gick det bra att sitta och sticka med lite annan utsikt än hemma i soffan.


Det jag stickar på bilden är min Candle flame-sjal, som jag fortfarande stickar på... Hade som mål att den skulle bli färdig på semestern, men icke. Har iallafall påbörjat det sista nystanet nu – av 2 ;)

Förstås blev det lite shopping också, utöver garnerna alltså. Jag köpte två nummer av den mycket trevliga finlänska tidskriften Taito.

Det här måste ju vara det bästa sättet att träna och hålla vid liv de rostiga kunskaperna i finska, att läsa om sånt man är intresserad av!

4 kommentarer:

Marika sa...

Jag tittar på utsidan på tidningarna och önskar jag kunde läsa finska! De ser ju jätteintressanta ut.

Efwa - Medea sa...

Vilka otroligt vackra garner. Jag var inne på hennes blogg och man blir verkligen sugen...
Kram Efwa

Anonym sa...

Vilken underbar bild på badbryggan:)

Anonym sa...

ser ut som roliga tidningar!! :) tyvärr kan jag typ bara 5 ord på finska så det skulle nog inte gå så bra haha =)

men bra sätt att komma ihåg ett språk ja! :)

(ps det är lite jobbigt att skriva in verifiering varje gång, kan man inte ta bort det?)