torsdag, september 18, 2008

FÄRGCHOCK

Garndrömmare köper
CHOCKERANDE
gult garn - färgen tidigare
AVSKYDD


Alla som känner mig, om så bara pyttepyttelite, vet att alla former av gult och orange verkligen inte har varit min grej. Inte på nåt. Nånsin. Överhuvudtaget. Så vad har hänt!? Jag fattar själv ingenting - plötsligt igår befann jag mig på Helylle klämmandes på en massa nystan i senapsgula och halmgula nyanser!

Slutligen blev det gult Inca alpackagarn, som ska bli dels ett par muddar, dels kanter/pluppar/broderi/detaljer på nåt av det lila nystanet som sen länge har legat i en garnkorg härhemma. Ibland är det riktigt spännande att leva med sig själv!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar gula o oranga färger..

Anna sa...

Gult och lila ihop är (nästan) alltid snyggt ihop! Jag älskar den kombinationen. Nästan lika mycket som grönt och rosa. Eller rosa och brunt. :)

LenaL sa...

Men visst blir man lycklig när man lyckas överraska sej själv! Tror att det blir kanonfint, tycker den gula färgen är ljuvlig, en sån man blir glad av.

Ha det så jättegott!

Susilull sa...

Så det kan bli!
Men visst är det kul att överraska sej själv ibland, det skulle man nog behöva göra oftare...

Vad fin din röda basker blev!

Åsa i Skuttunge sa...

Visst är det trevligt att överraska sig själv? Häromdagen köpte jag ett mörktcerisfärgat garn - det har jag aldrig gjort förr....

miaring sa...

Och det var ju inte lite gult, heller... hihihi