tisdag, oktober 21, 2008

Garnbyte utan kamera...

Ja, bara för att jag igår skrev att jag inte skulle glömma att ta med kameran till garnbytarkvällen så händer ju just det. När jag klev av bussen slog det mig att kameran ligger på skrivbordet.

Nåväl, roligt hade vi iallafall med god mat, trevligt sällskap och en massa garn! Själv hade jag med mig olika entrådiga ullgarner till sjalar, sockgarn och många "överblivna" nystan av olika slag. Och med mig hem fick jag en massa trevligheter!

ULL
Sockor stickar jag ju nuförtiden, och det här knasigt jättemångfärgade sockgarn från Lornas laces kunde jag inte låta bli när det blev min tur att välja. Skulle troligen aldrig köpa ett såhär melerat garn själv, men det var på nåt sätt så fint. Bra att utmana sig lite. Ju.


Nature wool i en härligt gråturkos ton ska också få det bra här hos mig. Kan bli en basker eller en kant på nåt annat fint.

BOMULL
Jag har både stickat och virkat i Huskrokens Ekobomull tidigare och för att vara ett bomullsgarn så är det mycket trevlig. Och rött och grått kändes fint ihop.

Jag trodde jag hade två vita nystan av Rowans All Seasons cotton hemma som skulle kunna bli randigt med det här mörkbruna, men det var inte samma sort. Men det gör inget, gillar det ändå, kan kanske bli ett stickat djur eller nåt!

...OCH LITE TILL
När den mer ordnade formen av bytet var avklarat så tog vi fram alla garner, även de "mindre jättefina" och så plockade vi härs och tvärs av det vi gillade.

Då blir det två färgglada sockgarner och ett blandgarn med GULD. Alla gillade det lite, men skämdes nästan att erkänna det. Så dumt. Men med en 4-åring att skylla på, hehe, så blev det jag som fick det med hem.

Det var iallafall jätteroligt med en garnbytarkväll! Intressant att se hur man själv och alla andra tänker och väljer. Prova själva!

8 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Det låter jättekul och så fick du ju med dig så många fina nystan hem också. Särskilt det grå-turkosa tyckte jag om.

Anna sa...

Jag tror att mitt inlägg om garnbyte dyker upp under kvällen. Men det beror lite på kvaliteten på bilderna som jag hoppas få till... :)

Roligt att se att du är nöjd med kvällen!

Kristina sa...

Vilken bra idé med garnbytarkväll! Något att ta efter kanske?

Susanne sa...

Du får hojta till nån gång så får vi ha en bytarkväll!!

Boel sa...

Låter som en jättekul kväll. Hur gör man rent praktiskt? Lägger upp allt på ett bord och går laget runt eller?

Boel

Anonym sa...

Va kul med garnbytarkväll, vilka fina garner du fick med hem. Skulle gärna prova på det.

med nål och tråd sa...

Ja himla fina garner. Bra grej det där att byta bort och byta till sig. Jag gillar också eko-bomullen, den röda o grå var himla snygga tillsammans.

Nu är det förresten städat i garderob och andra små hörn. Skönt. Sen blir det till att ringa till skadedjursaneraren.
kram

Anonym sa...

Lät kul med garnbytarkväll. :)
Skulle vara skoj o ha det. Får se här på nästa stick-café, om jag lägger fram förslaget om garnbyte också. Kanske nån som nappar.