måndag, oktober 20, 2008

Kvällens garnnördssammanslutning

Ikväll blir det spännande - jag ska på min första garnbytarkväll!

Plötsligt kändes det bara så svårt att skiljas från mina älskade nystan och härvor. Fast de legat bortglömda i en påse eller en låda ett tag... Men jag har klappat alla mina garnvänner och valt ut några som jag ska ta farväl av och hoppas att de får några bättre hem, där de blir mer älskade och bättre omhändertagna än hos mig.

Ska komma ihåg att ta med kameran så ni får se hur det gick!

Och förresten, vad gäller min köpfasta går det faktiskt riktigt bra. Jag har visserligen köpt garn till min garn&te-byteskompis, och ska idag köpa teet, men i övrigt har jag hållit mig från shoppande. Okej, nåt litet nystan – ur en reakorg! – till en halsduk till dottern blev det i lördags. Men i övrigt är jag duktig.

Och den här idén med garnbyte är ju genialisk, jag får "nytt" garn utan behöva köpa det!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Jag hade nog haft svårt för att skiljas ifrån mina garner även om de bara ligger och "skräpar". Ser fram emot att få höra hur det gick. Jag har köpt te men inte garn, tänker göra det på torsdag hos Fröken G.

Unknown sa...

Hejsan!
Jag är din Garn&Te bytarkompis.
Skickade ditt lilla paket idag, hoppas det kommer fram ordentligt.
Kram