onsdag, oktober 15, 2008

Sakta men säkert

Det går inte snabbt, men det går framåt med mina Socktoberfest-sockor. Jo, det här är fortfarande den första sockan. Det är ju herrsockor, så jag skyller på det :) Maken har hög vrist, så jag har gjort extra hög häl och sedan minskat i hela 14 maskor i var sida.
Jag ska på stickcafé ikväll så då blir det väl några varv på dem också. Jag tycker garnet är så fint. Nu kommer dessutom Mokkasukkagarnet i en ny variant!

Kan inte låta bli att visa upp mitt egenfärgade garn en gång till! Gillar färgerna skarpt, det turkosa blev så fint som jag hade tänkt mig. Det lila blev mycket ljusare och annorlunda än jag hade trott, men det här är ju också en fin slags lila. Faktiskt! Nu får jag klura på vad det ska bli bara. Det turkosa ser jag nån virkad basker framför mig, och det lila, som är 200 gram, kan kanske räcka till en boobholder?

8 kommentarer:

Mikaela sa...

Jag gjorde min första beställning till Villa Mokka igår... Kunde inte motstå det nya garnet!! Så 2 häror Etruski är nu på väg hem till mig... *myser*

Mikaela sa...

Hmm... härvor har jag nog beställt, inga häror ;)

doktoranden sa...

Sockorna blir jättefina! Kul färg till en man. :)

Dina egenfärgade garner är LJUVLIGA! Ska bli spännande att se vad det blir av dem.

Emmas dagar sa...

vilka fina färger du fått på dina garner! Jag är så sugen på att färga, jag med :-)

Anna sa...

ja absolut kul färg till din man...jag skulle bli överlycklig om min sambo skulle vilja ha stickade sockor... och ditt garn är helt underbar.

Kristina sa...

Varför skall det gå fort med sockorna? Du har ju hela oktober på dig!

Susanne sa...

Tycker om det turkosa... det var det jag tänkt mig från början. Men lila är oxå fint, eller hur? Tack för trevligt sällskap tidigare ikväll.

Anonym sa...

Jag har kommit till andra sockan, har lite kvar o sticka på själva foten o sen minskningen för tårna då. Kul med stick-café. :)
Jag går varje onsdag.