måndag, november 10, 2008

Liten mysteriestickning

Eftersom det har gått sisådär att hänga med på de stora mysteriesjalsstickningarna, kanske det går bättre med ett litet projekt. Därför hänger jag nu med på Mystery beret-stickningen på Ravelry.

Såhär långt har jag hunnit, snart färdig med ledtråd nr 2. Jag stickar i Araucanias Nature wool som jag bytte till mig härförleden, och använder stickor 4 mm.
Det är första gången jag provar sticka med magic loop-metoden, men jag är inte helt övertygad om dess tjusning. Lite knörvligt tycker jag allt det är, fast jag använder en smidig Addi lace-sticka. Men nu är det provat iallafall. Och i fortsättningen återgår jag nog till att sticka mina baskrar fram och tillbaka som vanligt!

6 kommentarer:

Kristina sa...

Jag brukar använda strumpstickor alt 40 cm rundsticka. Det är mycket smidigare än loop. Jag har dessutom så många strumpstickor att jag brukar använda en till varje rapport på en mössa. Då stickar man alla stickor lika, vilket också underlättar.

Efwa - Medea sa...

Kul att du också är med på mysteriestickningen.
/Efwa

med nål och tråd sa...

Mysteriestickning. Det har jag aldrig hört talas om förut, men det låter som en rolig grej. Hur ofta kommer ledtrådarna ut? Och vad tusan är magic loop? Många nyheter på en och samma gång för mig... :)

Helena sa...

Har du sett att Knit Picks har gjort kortare spetsar som är perfekta till mössor? Ett litet tips till tomtens önskelista:)

Annas garndrömmar sa...

Ledtrådarna på mysteriestickningar kommer ca 1 gång i veckan, och är ju olika omfattande beroende på vad man ska sticka, sjalarna är det ju ganska många och framförallt långa varv på, medan baskern nu går fort att sticka.

Magic loop innebär att man stickar runt med en "för lång" rundsticka, kolla in t.ex. denna film: http://www.youtube.com/watch?v=BtBSmxGomPk

Britt-Marie sa...

Så spännande med en mysterie-basker. Den blir kul att följa så här på avstånd.

kram