söndag, november 02, 2008

Jag är ett blåbär

Ja, visst var det ju en basker jag höll på att virka häromdagen! Roligt att virka i ett så tjockt garn som Malabrigo faktiskt, jag använde virknål 7 mm.

Jag tycker om när sjal och mössa eller vantar matchar sådär lagom mycket, som här när en är stickad och en är virkad, i samma färg på garnet med olika tjocklekar.

Och vad skulle man ta sig till utan en assistent när det är dags för fotografering?!

Dottern A ställer förstås alltid gärna upp. (Och maken ställer upp med kameran efter lite tjat också.)

Mönstret jag har utgått från är ett baskermönster från Fröken garn (under Mönster -> Accessoarer, lyckas inte direktlänka...), men jag har ändrat lite som vanligt, bl.a för at jag hade ett annat garn.

Varje gång jag virkar nåt tycker jag det är så roligt. Måste virka mer!

Dessutom stickade jag en snodd och trädde i – "en jättelång orm!" sa dottern förtjust och tyckte faktiskt att det var lite snopet att den bara skulle bli en rosett.

13 kommentarer:

annas alster sa...

Vilket fint set! Härliga färger som lyser upp lite. roligt att se!

Anonym sa...

Så läckert det blev!

Emmas dagar sa...

Så snyggt!

Eva S sa...

Läckert!
Eva S. i Lund

Kristina sa...

Jättesnyggt! Jag gillar också färgmatchat och lila är en favvo.

SF sa...

Vilken fin mössa och en otroligt vacker sjal.

Mia sa...

Det blev ju en trevlig helhet! Såg i ett tidigare inlägg att du också fått tag i vantmönsterboken, jag har funderat på att börja sticka något ur den så småningom. Det bästa är ju att man kan använda mönstren till så mycket annat än bara vantar.
Ha det bra!

LenaL sa...

Fantastiskt snyggt! Sjalen är bara så läcker och mössan är ju helrätt till den.

Ha det så jättegott!

Åsa sa...

Åh, så fin du är!

Susilull sa...

Kort och gott: Kanonsnyggt!!

Anonym sa...

Vad härligt det ser ut, vacker färg/Ha det gott

ankie sa...

Vad snyggt det det var. Passar jättebra.

Unknown sa...

You had just started the candleflame shawl when I left Lund. I loved seeing the photo. It is beautiful!