fredag, november 21, 2008

Nya sockdrömmar

Nu har jag inga egna färdigstickade, eller ens nypåbörjade sockor att visa upp, så istället vill jag visa vad jag drömmer om att sticka just nu i sockväg.
Hur snygga är inte dessa! Harika från Twist Collective. Bilden är också lånad därifrån. Det här mönstret är ju helt sjukt snyggt. Frågan är bara om jag vågar ge mig på flerfärgsstickning... Har visserligen stickat ett par vantar med två färger tidigare, och virka med flera färger är numera inga problem. Men jag känner mig lite omodig just nu...

Och inte är det egentligen nåt problem, för jag har andra alternativ på lager, nämligen Hanging Vines från Knotions magazine. Även här har jag lånat bilden från deras hemsida. De här sockorna är faktiskt ovanligt vackra tycker jag. Måste nog sticka dem.
Måste nog gå och fundera på vad jag ska ha för garn till dessa nu på direkten. Eller borde jag avsluta sockorna till maken först (jo, det närmar sig slutet) kanske. Men här har vi då en morot som heter duga iallafall!

8 kommentarer:

Anonym sa...

gå in på www.wildvittran.se

Anna sa...

oj, oj så vackra sockor! Jag håller också på att fundera på vilka sockor som ska bli nästa projekt och dina val är grymma!

Annika Odelstav sa...

jag hittade twist collective häromdagen och så mycket snyggt! sockorna fastnade jag också för!

PetraO sa...

Sockorna är helt fantastiska - de översta blev verkligen nåt att tänka på!

Anonym sa...

Så fina!!!!!!!!

Anonym sa...

Vackra sockor båda två men de översta är helt fantastiska. Det är bara att ta tjuren vid hornen och prova på. Det är helt säkert inga problem för dig.

Kristina sa...

Jag håller med föregående kommentar! Det är bara att slå sig på! Hur skall du annars lära dig/alt. förbättra det du redan kan? Det som är viktigast med tvåfärgsstickning är att inte hålla för hårt. (För löst kan det knappast bli!)

doktoranden sa...

Vilka sockor!!! Jag bara MÅSTE sticka de översta. Och som av en händelse har jag två nystan Regia Kaffe Fassett hemma... :)