söndag, december 07, 2008

Ut ur skamvrån

Nån julkalenderstickning blev det trots allt inte den här gången. Däremot blev jag påmind om min swallowtailsjal när jag var på stickcafé i torsdags, och delade soffa med en olivgrön swallowtailstickning.

Har rotat i korgar och lådor, det är ju månader sen jag ens har tänkt på den senast! Slutligen, lätt tilltufsad längst ner i en korg hittade jag den.


Så förlåt kära fina silkesblåa sjal, nu ska jag försöka ta bättre hand om dig. Kanske får du till och med vara med på nyårsfirandet om vi kommer riktigt bra överens.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig blå färg!!!! Det skall bli härlig att se den färdig.

Anonym sa...

Vilken härlig blå färg! vad är det för garn?

Annas garndrömmar sa...

Ja detaljerna... sorry. Det är Jaipur silkegarn från BC köpt hos Fröken garn.

Samtal från min trädgård sa...

Tror precis att den kan passa på nyårsafton, hoppas att ni kommer överens.

Anna sa...

Härligt att se din Swallowtail igen! :)