söndag, januari 11, 2009

Mera garn...

Ja, för om man åker till Köpenhamn är det faktiskt helt omöjligt att inte gå till de trevliga garnaffärerna, och går man in så finns där alltid nåt trevlig man vill prova. Ju. Så även om jag stickar i lite långsammare takt just nu, så kan jag glädjas över lite nya garner!

Det här är ett underbart vackert ullsilkegarn (förvånad, någon?) från Design Club DK som inhandlades på Sommerfuglen. I mitt huvud just nu så ska härvan såsmåningom förvandlas till ytterligare en Laminaria. Eller nåt annat spetsigt.

I samma affär inhandlades även en härva Cherry Tree Hill Supersock-garn i färgen Gypsy Rose. Jag har inte provat dessa garner förut, så det ska bli en spännande bekantskap. Garnet är väldigt vackert färgat och vackert spunnet, och eftersom jag är ju anmäld till "nya" sockklubben nu och allt, så gäller det att ha ett lager att välja ur sen :)

Från Uldstedet, min andra favoritaffär i vår närmaste huvudstad, kom två små nystan av Grignascos Bambi-ullgarn med mig hem, i en trevligt "oskrikig" turkos färg. Ska troligen bli en liten bebiströja framöver. Hittills har jag bara stickat muddar av detta garn, men nu blir det åtminstone lite, lite större!

6 kommentarer:

Marika sa...

Både Design Club DK-garnet och Cherry tree hill är underbara garner. Snygga färger du har valt också.

Anna sa...

så vackra. Cherry-garnet är underbart att sticka med, mitt favvogarn just nu.

Marie sa...

Vilken lycka! Fingrade på Cherry Tree Hill-garnerna på Summerfuglen för någon veckan sedan, men plånboken sa nej.

med nål och tråd sa...

Åh vilken glans på ullsilkesgarnet. Och härliga färger också!

Anna sa...

jättefina garner, härliga färger. Ska bli kul och se vad det kommer bli... ha det gott.

Monica Hansen sa...

Instämmer, jag älskar Köpenhamn