fredag, januari 16, 2009

Pomatomusförsök och en ny mudd

Första försöket att sticka Pomatomusbenvärmare till KAL:en blev inte bra. Andra försöket har nu kommit så här långt, men när jag nu provar så känns det för smalt och tajt, fast jag stickar med samma stickor och dessutom tjockare garn än första försöket (som var lagom brett) och har lagt upp 7 rapporter istället för 6. Hm.

Funderar nu på att börja med stickor 2,75 mm istället för de 2,25 jag använde nu. Men hur många gånger ska jag börja om? Samtidigt vill jag verkligen ha benvärmare av detta, för nu tycker jag färgen är perfekt.

Desto roligare och mindre problematiskt var det att sticka denna mudd i Baby cashmerino och mönster från Sticka accessoarer.

Gillar att mudden ser ut som en tulpan :) Den andra påbörjades på säsongens första stickcafé hos Fröken Garn igår kväll.

8 kommentarer:

Ingalill sa...

Å detta är verkligen en fin färg! Precis min stil.......

Ge inte upp benvärmarna ännu utan fortsätt att försöka.

Mudden är jättefin!

Har funderat på boken men inte beställt den eftersom jag sett så få mönster ifrån den. Men muddarna ger mersmak.. dvs vill ha boken!

Anna sa...

Älskar mudden (har ju bara sett den ena så här långt!) och hoppas du får rätt på Pomatomus-benvärmaren!

Kul att se dig igår. Du har varit saknad hos oss. :)

Anonym sa...

Fin Pomatomus. jag har också kommit igång med mina benvärmare. jag la också upp 7 rapporter men jag vet inte...jag tror de blir tighta. Men jag tänker inte repa :-)

Anonym sa...

hej! Vill bara fråga vad det är för garn du använder till benvärmare. Vilken fin färg!! Du e sååå duktig/ Seg nybörjare

Kristina sa...

Snyggt! Jag gillar färgen och garnet ser ut att passa tekniken.

Anna sa...

jättehärlig, ge inte upp.
jag har ett sockmönster som man ska byta till större stickor över vaden, kankse kan fungera för dig?!

Annika sa...

Hej!
Läcker färg!
Ge inte upp Pomatomus! Jag repade upp min nästan färdiga första socka och har börjat om. Jag tappade maskor och vred ihoptagningarna fel... Det sket sig m a o!
Jag ser att du är med i KAL:en och visst ska vi väl också ha en liten * så småningom efter våra namn?!
/MVH Annika

med nål och tråd sa...

Pomatomus, det verkar vara grejen det. Väldigt fina blir de!

Det finns en utmaning till dig hos mig. Hoppas den ska smaka.