onsdag, februari 11, 2009

Framsteg

Så länge den legat undankastad långt nere i garnkorgen, den stackarn. Visst, jag har funderat på den då och då, men inte orkat engagera mig. Inte ens orkat ta fram och titta på den. Kanske var jag rädd att jag inte skulle göra den rättvisa. Kanske var jag lat och påbörjade ytterligare ett litet projekt istället. Jag vet inte, men när jag såg den färdigstickade February Lady-koftan hos Stickeri stickera stickeralla hände det nåt. Jag vill också ha en sån fin, liksom. Och då var det bara roligt, plötsligt, att gräva fram min påbörjade (ja, flera gånger påbörjad dessutom!) ur gömmorna. Och nu har det gått snabbt!

Jag maskade av nederkanten igår, och har nu påbörjat ärmarna. Som ni ser har jag gjort den lite utsvängd över höfterna. För det är jag också, nämligen :) Jag ökade i 2 kilar i varje sida så att det blev totalt 4 mönsterrapporter mer.

Under den här veckan som jag stickat på koftan har jag inte påbörjat ett endaste "måste bara prova"-projekt, inga nya muddar, inget annat - föruom att jag har stickat på denna scarf som ni ser en glimt av här. Den ska bli en present såsmåningom, och när jag hade provstickat några omgångar så hittade jag till slut en bredd som gör att garnet melerar sig snyggt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh den kommer att bli superkalasfin din februaritröja och nu när den blir klar i februari ;-) blir det väl kanonbra. Suck jag önskar att jag också var bra på tröjor men det vill liksom aldrig bli riktigt bra när jag ger mig på större projekt.

Anna sa...

Vad fin din FLS ser ut! Får jag se den live imorgonkväll? :)

Sunna sa...

Jag diggar de där ugglorna stenhårt, smart ide med sockarna

Eva S sa...

Din FLS blir jättesnygg.
Eva i Lund

Marika sa...

Åh, den kommer bli supersnygg! Snyggt med kilar, kan du inte visa hur du löst det?

Emmas dagar sa...

:-)
Den svartbruna scarfen ser spännande ut! Jättesnyggt garn!

Anonym sa...

Å så fin din fls blir!

Kristina sa...

Koftan ser väldigt snygg ut! Det blir säkert en favorit, även om den har legat till sig på grund av bristande entusiasm. Nu är ju vårljuset här och färger blir plötsligt mycket lättare att tänka sig. Sjalen är ju för mig mer ett projekt för den mörka årstiden. Användbart hela året förstås ändå.