onsdag, februari 04, 2009

Garnfärgardagen


Resultatet av söndagens garnfärgningsdag hos Fröken Garn har jag redan visat, och nu kommer en liten glimt av dagen. Först förevisar den alltid inspirerande Carina hur färgningen går till.

Min kompis Katja var med på färgardagen och såhär fint blev hennes "åskblåa" garn. Det är Katja som har tagit alla bilder i det här inlägget (utom denhär på henne då...). Det är så intressant vad alla väljer för färger!

Här är jag själv med mitt alldeles nya färgexperiment - grönt! Jag som inte varit särskilt dragen till grönt började med det. Så spännande att man kan förändras och testa lite nytt!

Blanda färg, doppa garn...

Vänta... inte pilla... vänta...

Färdigt!


Jag lovar er, det råder en viss spänning och lätt hysteri i luften när alla ska välja färger och börja experimentera. Precis lika pirrigt som förra gången. Ett underbart pirr!

Mitt nästa färgförsök blev rödcerise, ett gammalt säkert kort för mig, som bekant. Kan inte bli fel, vilken nyans det än får nästan. Och det här sockgarnet var verkligen ett test för att se om det gick att färga in överhuvudtaget. Resultatet är jag mer än nöjd med, mycket snyggt och jämnt infärgat.

Problemet är bara att nu vill jag färga mer. Helst genast.
Fler bilder från dagen visar Pernilla på sin blogg Stickalite.
Imorgon visar jag bilder av garnerna nu när de torkat.
Och stort tack Katja, för bilderna och för sällskapet!

1 kommentar:

Veronica Tingvall sa...

Vad kul det ser ur, jag blir jättesugen att prova. Jag har tankar på att växtfärga garn vår/sommar det skulle vara kul...
Hoppas du får en härlig dag
Kram/Veronica