söndag, februari 01, 2009

Färgöverraskning

Jag har varit på garnfärgarkurs igen. Det var så roligt i höstas när jag provade första gången, så jag anmälde mig direkt när Fröken Garn ordnade ett nytt tillfälle. Se och häpna över vilka färger det blev:
Att det blev rödrosa och lilarosa med gråa duttar i är väl knappast nån förvånad över, men det blev också grönt! Är faktiskt lite chockad själv fortfarande, men jag tycker det blev så fint, så fint.

De två garnerna som är lite starkare i färgerna och hänger på vita galgar är sockgarn och härvorna på svarta galgar är merinoull. Det var minst lika roligt att färga garn den här gången, och nu snurrar en massa bilder på färgkombinationer och färgbad i huvudet... Återkommer med nya bilder från själva workshopen och av garnerna när de torkat färdigt.

10 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Ja, det är ju så mysigt att färga garn. Spännande att se vilken färg det blir också. Dina blev väldigt fina.

PetraO sa...

Underbara färger!

Anna sa...

Men oj, oj, OJ så underbart vackra färger. Alldeles knalligt och fint! Den gröna längst till vänster är helt grym!

Kerstin sa...

Och jag är minst sagt besviken över att behöva lämna återbud, när jag ser dina fina garner! Härliga färger som hade passat mig hur fint som helst!

Emmas dagar sa...

Så snyggt!

Pernilla sa...

Visst hade vi kul. Mina garner känns lite bleka i jämförelse, men jag är nöjd ändå.

Emmas dagar sa...

Jag har en utmaning och en utmärkelse till dig!

LADY JEN sa...

Vilka fina färger det blev på dina garner...

Annika sa...

Gud vilka underbara färger!!! VILL HAAAA!!!!

Kram Annika

Anonym sa...

Oooo vad jag blir sugen på att färga hos Fröken Garn igen! Jätteläckra färger du "fick till".