onsdag, januari 28, 2009

Elefanttävling och nytt projekt

Titta in hos bloggen Solig och var med och tävla! En sån här söt elefant kan man vinna då. Vem kan motstå en sån!? Jag blev extra förtjust i den gula i mitten.

På stickfronten har jag påbörjat ett nytt projekt (surprise!), den här gången en scarf i brunmelerat som ska bli en present.
Garnet är ett av mina favoriter, nämligen Merino 2/6 från Fleece artist. Det blåa är Woolie silk och kommer från samma tillverkare och samma inköpsställe, Garnkorgen, men har inte blivit uppnystat förrän nu.

Och nu till varför jag visar den här bilden: titta så fint lapparna matchar med respektive garn! Sånt uppskattar jag :)

7 kommentarer:

Pernilla sa...

Såg att du också ska på färgningskurs hos Fröken Garn. Kul. Då ses vi där.

Anonym sa...

Du har fått en utmärkelse! http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.6936312

Emmas dagar sa...

Tack, vad snäll du är!
Jag ska prova att blocka den runt tallrik, det borde göra susen.:-)

Kristina sa...

Vad glad du kan vara som kommit igång med något nytt! Jag är utan inspiration just nu.

med nål och tråd sa...

Du Anna, en fråga angående tovning. Blir slätstickning mer tovat i tvättmaskinen än rätstickning? De rätstickade sockorna som jag tovade sist filtade inte ihop sig så bra (vanligt tvåtrådigt ullgarn). Är det garnet eller tekniken tror du.

Anonym sa...

Såg att du skall på färgningskurs hos fröken garn. Har du stickat något av det du färgade sist?
vi ses på söndag

Kerstin

med nål och tråd sa...

Hmm, jag testar att köra slätstickning denna gången. Nä man har inte full koll när det gäller tovning, men för små projekt som vantar och tossor så kan man experimentera utan större förluster eller besvikelser.