tisdag, januari 27, 2009

Enhandsuppvisning

Eftersom jag sällan har en fotograf när det är dagsljus, för att fotografera mina muddar som varit färdiga ett tag, tog jag nu saken i egen hand för att visa. Visst, lite darrigt blev det att hålla kameran i ena och posera med andra handen, men här är nu slutligen en bild.
Muddarna är stickade i Baby cashmerino inhandlat hos Fröken Garn, och mönstret är från Nina Sagulins bok Sticka accessoarer. Enda ändringen i mönstret är att jag på slutet stickade några korta varv på det slätstickade för att den skulle sitta finare på armen.
Det här garnet är nog min favorit till just muddar, lagom tjockt och underbart mjukt och vackert – jag har redan planer på ett par till!

9 kommentarer:

Anna sa...

Formen på de här muddarna är verkligen fantastisk! Jag tycker om tulpanformen!

Annela sa...

Så fina de är och babycashmerino är ett av mina favoritgarner också.

Anonym sa...

Du har fått en liten utmärkelse på min blogg. :)

med nål och tråd sa...

Fina. Och de ser väldigt sköna ut.

Marie sa...

Jättefina och garnet är verkligen toppen.

miastick sa...

Fina! Jag har stickat massor av de där muddarna, och fler lär det bli.

Eva S sa...

Urläckra!
Eva i Lund

SF sa...

De är jättefina!
Jag så längre ner din helt underbara Laminariasjal. Var har du hittat det mönstret?
Jag har precis hittat till din blogg.

Anonym sa...

Hejsan
Hittade precis din blog och jag blev förtjust i dessa muddar. Då speciellt den fina "volangkanten". Det enda är att jag skulle vilja sticka resten åt andra hållet :-)):-)) men vet ej om det går.

Ska försöka hitta mönstret.

Mari G i Nora
www.yodels.net