tisdag, mars 31, 2009

Så gick det i mars

Nä, några färdiga Nutkin-sockor till sockklubben blev det inte. Det blev såhär långt hunnet bara. Det innebär att jag inte får vara med och tävla nu, men det är ju inte hela världen.

Hela förra veckan och helgen har nämligen gått i sångens tecken - min kör har haft en intensiv helg med två konserter, och jag har inte så mycket som hunnit tänka på stickning under tiden!

I fredags hann jag iallafall en sväng till symässan i Malmö. Tyckte att mässan var roligare i år än tidigare, bl.a. fler garnmontrar. Och som jag redan antydde så har min köpfria månad inte gått så lysande, och förstås blev det lite köpt på mässan också :)

Först och främst ett korsstygnsbroderi!!! Redan förra året blev jag helt kär i Fingerfärdas charmiga broderier, och i år slog jag till på den här söta duken som heter Kråksång. Så nu ska här sys korsstygn, minsann!

Lite tyger följde också med hem, turkosa linnetyger, och en blommig vaxduk till balkongen. Och prickigt är ju aldrig fel, kommer alltid till användning så småningom!

Sticka! var också med på mässan och Stick Opp, Garnfolket och Spedorna var de lokalföreningar som stod i montern.
Sist men inte minst, mitt enda garnköp på mässan. Jag fastnade för Garnpalettens handfärgade ullgarn. Nån som förvånas över färgvalet?

10 kommentarer:

teresa sa...

Det fina broderiet ligger i mitt skåp och väntar på inspiration..

annas alster sa...

Helt galet, jag kollade på körbilden... och vem ser jag inte om en av mina bästa kompisar, Matilda som läser till läkare! Tänk att ni är med i samma kör?!

Annas garndrömmar sa...

Anna - så lustigt! Och själv är jag inte ens med på körbilderna på hemsidan eftersom de togs vid ett tillfälle i höstas när jag inte var med...

Emmas dagar sa...

Å, så fina inköp. Broderiet är ju underbart!

Linda sa...

Härliga färger på garnen.

Sunna sa...

Tror jag måste prova nutkin mönstret. ser så roligt ut och din färg är ju underbar

Kristina sa...

Dina inköp verkar vara riktiga glädjeämnen. Strunta i köpstoppet och gläds åt det fina istället!

Anna sa...

ja fingerfärdas brodyrer är fina... :)

Maria sa...

Trevlig blogg du har! Det finns massor av fina grejer att titta på!

Emmas dagar sa...

Kråkorna finns ju att beställa på nätet också... ;-)