måndag, mars 23, 2009

Saker andra gör

Kolla in den sprillans nya sajten MiBok!
Ett roligt projekt med förstameningar ur den nordiska litteraturen.
Där kan man också tipsa om inledningsmeningar!

Sen över till stickning, men inte min egen.
När min dotter önskar sig nåt stickat, så vet hon att det går snabbast att genast fråga mormor istället för mig... Och mormor stickar gärna, särskilt när ett barnbarn frågar :) Dessutom egenvalt garn i nya favoritfärgen, såklart!
Den här koftan finns också i damstorlekar (mönster från finska handarbetstidningen Moda, som man kan köpa t.ex. här) och nu är jag såå sugen på att sticka en till mig själv också (i rött Heaven's Hand som jag redan har här hemma). Sådärja, så har jag ännu ett aktuellt vill-sticka-NU-projekt...

10 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

Åååå den jakken var lekker:)

Kristina sa...

Ja, det förstår jag att du också vill ha en sådan. Be mormor!

Anonym sa...

Den var verkligen fin!

Anonym sa...

Jättefin kofta sån vill jag också ha.Finns mönstret bara på finska?

Annas garndrömmar sa...

Jag tror tyvärr bara att mönstret finns på finska...

Och för övrigt vill jag faktiskt sticka min egen själv ;)

Susanne sa...

Åh nej, vilken fin!! Vill ha, men hur lång kan "vill-ha-listan" bli, hur lång som helst? ;)

Emmas dagar sa...

Vilken fin kofta! Skulle bli himlarns snygg i röd Heaven´s också ;-)

LenaL sa...

Åh, så jätteläcker koftan är! Förstår verkligen att du är sugen på en sån för egen del också.

Ha det så jättegott!

Sunna sa...

Idag har jag tittat runt bland olika bloggar och bara hittat inspiration, nu fick jag ytterligare en, och med det röda garnet du säger, yes

Krisses hantverk sa...

Jättefin blev den! Jag var på stickcafé när den stickades.