fredag, maj 01, 2009

Ny fas i livet och några blåa projekt

Nej, det är inte bebisen som har kommit än. Det nya i vår tillvaro just nu är att vi har skaffat en kolonilott! Det är helt nytt och spännande och väldigt väldigt roligt. Jag ser redan mig själv sitta i skuggan under äppelträdet och sticka, medan bebin sover i vagnen och maken och 5-åringen går runt på tomten och pysslar och fixar... man måste ju ha drömmar :)

Dessutom tycker jag att det är riktig lyx att kunna laga rabarberpaj av egen rabarber och sitta ute och äta den. Vilket vi ska göra väldigt snart!

Och jo, jag stickar lite också. Aeoliansjalen går långsamt framåt. Det är inte alla dagar jag känner ork och tålamod med pärlorna, men den är rolig att sticka de gånger jag gör det!



Jag har också påbörjat en virkning, det ska bli en ny nätkasse att ha till vår gamla barnvagn när bebin kommer. Då, för 5 år sedan, ville jag ha det mesta i svart (så trist!), så vagnen är svart. Nu kommer den iallafall att piffas upp av lite turkost.

Slutligen har jag också bestämt mig för vilket garn jag ska sticka mina Lakeside-sockor i. Jag har haft ovanligt svår beslutsångest kring färgval för dessa sockor, men igår åkte jag till Fröken Garn och hade bestämt mig för att inte komma hem utan sockgarn. Och det lyckades! Nu blir det blåa knästrumpor i Gepards Cash-sockgarn. Nu ska jag bara avsluta det lilla som är kvar på marssockorna först...

7 kommentarer:

SF sa...

Vad fina saker du gör. Sjalen kommer bli jättesnygg då den är klar!

Kristina H sa...

Grattis till kolonin, det ser härligt ut. Ni kommer säkert att få det skönt där i sommar.

Linda sa...

VAd fina sakerna blir!! Har du någon beskrivning till nätkassen eller virkar du på fri hand?

Sunna sa...

Idag hade vi premiär faktiskt, rabarberpaj och gräddglass, mm så gott det var

Kristina sa...

Fina projekt att jobba med i väntan på babyn. Sockgarnet har en väldigt vacker färg! Lycka till med kolonilotten! Att odla är väldigt tillfredsställande!

Janette Millbom sa...

Grattis till stugan! det kommer säkert bli jättemysigt!

Susilull sa...

En liten koloni-stuga - så mysigt det låter! Grattis!!