onsdag, maj 06, 2009

Svårlöst ekvation?

Häromdagen fick jag Interweave knits sommarnummer. Och för ovanlighetens skull föll jag pladask för ett mönster, ja, jag blev helt kär faktiskt i Great Gatsby Dress! Den är perfekt på alla sätt, inget jag vill ändra på alls!

Ja... fast ett problem är där ju. När jag står upp och tittar ner mot stället där mina fötter brukade vara ser det nu ut såhär. Hur det går ihop med drömmen om den här klänningen var ju lite knepigare.

Visst, bebin som bor därinne kommer ju ut snart, men magen kommer ju se lite sisådär ut ett tag till. Och nu kanske nån snäll själ kommer att säga att tills klänningen är färdigstickad så är nog magen lagom för att passa i den. Och stickat är ju töjbart och allt det där.
MEN just nu var det bara så skönt att säga "åå, en sån skulle jag sticka på direkten om jag inte hade den här magen" ;)

Och eftersom det verkligen var sån otrolig kärlek vid första ögonkastet på den här klänningen (vilket oftast bara brukar uppstå med garn!) så är det nog fullt möjligt att jag ger mig på att sticka den. Så småningom.

7 kommentarer:

Garntrollet sa...

Klänningen ser jättefin ut, klart du ska sticka den! Ett, tu, tre så kan du ha den och då är det ju praktiskt att den hänger i garderoben, så slipper du börja på den då :-)

SF sa...

Jag tittade också på den klänningen. Visst är den fin. Klart du skall sticka den! Ett tips efter förlossningen är ett par lite högre trosor med inbyggd maginhållning. Gör absolut susen för figuren under lite mer åtsittande kläder. Lycka till med bebisen. Magen ser jättefin ut!!!

Marianne sa...

Tycker också att du skall sticka klänningen. Min kompis fick en bebis för 7 dagar sedan, magen är nästan indragen och hon har bara 3 kg kvar att gå ner.... så har du tur går det fort.

Kristina H sa...

Klart du ska sticka den. Du får väl köpa en maggördel på second hand om det skulle ta för lång tid att återgå till normal midja igen.

Sunna sa...

Jag är övertygad om att du är bedårande vacker med mage oavsett klänning

Susanne sa...

Go for it! Klänning är ljuvlig och bebismagar oxå (men jag förstår vad du menar :)

Anna sa...

Fiiiin klänning! Och fiiiin magbild! Den fick mig att skratta.