tisdag, juni 09, 2009

Ett nytt projekt. En sjal dessutom... en rosa!

Det är bara att följa med lusten istället för att tänka i "måsten" vad gäller stickningen. Sockor, bebikofta och annat får vänta lite nu, för jag har börjat sticka på en ny sjal :)

Det är en Zetor Scarf som jag verkligen bara var tvungen att börja på när jag hade köpt det jättefina ekologiska och fairtrademärkta bomullsgarnet Pima hos Fröken Garn på stickcaféet i torsdags. Och fast det är ren bomull så är det riktigt mjukt och följsamt att sticka med!

På stickcaféet blev jag också inspirerad att använda guldiga pärlor! Så det får min sjal också ha, det är Miyukipärlor storlek 6/0 från Pärltorget.

Roligt att riktigt "drabbas" av en stickning såhär, jag njuter!

8 kommentarer:

rosalucia sa...

Vad härligt det låter , att vara inne i ett riktigt "flow"...då ska man bara följa med!!!!!
Man blir som uppslukad av "arbetet"...
Vackert blir det också!
Ha det.

Pixi sa...

Du e duktig du som kan tyda engelska mönster ,otur för mej,klarar inte av det ,synd att det inte fanns på svenska,e jättesugen att göra en sjal snart !kram på dej o jättefin e den !=)

Annas garndrömmar sa...

Pixi, det är inte så svårt med engelska mönster, detta har ju dessutom fina DIAGRAM - allt man behöver :) Bara ge dig på att prova, så ska du se att det går fint!

Dödergök sa...

Åh vad snyggt, jag vill också sticka en rosa sjal!
Mönstret är jättefint.

Garnhumlan sa...

Så kul att du hittat nå't som känns så bra. Sjalen är jättefin och garnet verkar vara jättespännande!

Anna sa...

Det här inläggets rubrik fick mig att skratta. Tänk att du stickar en sjal. Och en rosa till på köpet. :)

Susilull sa...

Så fin Zetor sjalen blir i enfärgat! Får nog testa den igen, började på en i ett tvåfärgat garn och det blev bara "to much"!

Daniel sa...

Rikigt snygg å just min färg!

H. från österbotten